2015/05/30

Zabawa z kredkami

Pracując z grupą najmłodszych przedszkolaków zauważyłam, że nie wszystkie dzieci osiągnęły już umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów. W celu rozwinięcia wśród maluszków tej sprawności, zorganizowałam prostą zabawę z wykorzystaniem kredek polegającą na klasyfikowaniu ich według podanej cechy jakościowej - koloru.

Przedszkolny Artysta


Ze względu na to, że dzieci różnią się umiejętnościami i temperamentem, podzieliłam je na cztery grupy i w każdej wyłoniłam lidera. Każda grupa otrzymała kubeczek z kredkami do rozdzielenia. Zadaniem lidera było podawanie kredek kolegom z grupy i pytanie o nazwę koloru, jeżeli ktoś miał problem z określeniem koloru kredki, wówczas mógł zwrócić się o pomoc rówieśników. 

Przedszkolny Artysta

Na dywanie rozłożyłam białe kartki, a na każdej z nich po jednej kredce każdego koloru.
Po wspólnym przypomnieniu nazw kolorów grupy rozpoczęły swoją pracę.

Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta

Podczas obserwacji tej zabawy dydaktycznej, doszłam do wniosku, że dzieci chętnie
i aktywnie wykonywały polecenia lidera grupy. Nikt sie nie nudził i w tym samym czasie mogły pracować wszystkie grupy bez czekania na swoją kolej. Po skończonym zajęciu łatwo mi było zachęcić osoby z trudnościami w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów do pracy indywidualnej lub
w parach.

K.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz