2016/09/14

Zabawki - obrazki i napisy do nauki czytania metodą globalną

   Prowadząc grupę pięciolatków zaczęłam wprowadzać dzieciom naukę globalnego czytania. 
Do każdego teamtu kompleksowego przygotowuję dzieciom kilka wyrazów i pasujących do nich obrazków (źródło: internet). W ten sposób chcę zaciekawić dzieci światem liter. Z czytaniem metodą globalną każde dziecko ma do czynienia już od najmłodszych lat. Zapamiętuje i kojarzy napis
z danym artykułem spożywczym, tytułem bajki czy marką, nie znając przy tym alfabetu. Zabawy
z napisami i obrazkami są dla dzieci w wieku przedszkolnym ogromną przyjemnością. Widząc wyraz jako całość, którą można porównać do budowli z klocków z czasem zaczynają dostrzegać, że składa się on z poszczególnych liter. Prowadzi to do zadawania pytań o nazwę literki i szybszego zapamiętywania ich. 
   W dzisiejszym poście załączam napisy i obrazki zabawek. Na początku zaprezentowałam je dzieciom czytając wyraz i przykładając go do odpowiedniego obrazka, Następnie po wymieszaniu poprosiłam o ponowne dopasowanie. Dzieci w mgnieniu oka zapamiętały zapis graficzny zabawek 
i bez problemu poradziły sobie z zadaniem. Zalaminowane materiały trzymam w pudełku, które jest dostępne dla każdego. Dziecko może sobie usiąść i pobawić się indywidualnie bądź w małej grupie.



lalka



miś



klocki





wózek


samochód



piłka


Wyżej przedstawione obrazki i napisy wystarczy skopiowac do worda, wydrukować, porozcinać 
i zabawa gotowa:)

K.


3 komentarze:

  1. Fajna zabawa i dobry sposób na spędzenie czasu z maluchami. U mnie moja mała najbardziej mimo wszystko kocha lalki https://modino.pl/lalki-i-akcesoria bez których w sumie nie potrafi się obejść. W sumie może to dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń