2015/03/20

Kącik małego ogrodnika

MALI OGRODNICY
Wraz z przyjściem wiosny część mojej sali przedszkolnej zamieniła się w kącik ogrodnika. W mgnieniu oka zrobiło się kolorowo i pachnąco. Dzięki rodzicom, na parapecie pojawiły się wiosenne kwiaty cebulowe: hiacynty, żonkile, narcyzy oraz szafirki. Dzieci podlewając kwiaty utrwalają sobie ich nazwy, a także uczą się właściwej postawy wobec przyrody. Dbanie o roślinki kształci w nich poczucie odpowiedzialności i daje okazję do obserwowania wzrostu roślin. Dzieci siały również samodzielnie nasionka do doniczek z ziemią. Zabawa w ogrodników sprawiła im wiele radości. 

Zajęcia rozpoczęłam pokazem ilustracji:

Przedszkolny Artysta

Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta

Następnie dzieci rozpoczęły prace ogrodnicze, siały nasionka warzyw: rzodkiewki, groszku, szczypiorku oraz kwiatów.


Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
Przedszkolny Artysta
W maju dzieci będą przesadzać roślinki do gazonów w ogrodzie przedszkolnym.

K.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajnie, że maluchy już od najmłodszych lat uczą się jak dbać o zieleń i ogólnie o tym czym jest ogród. Jak dla mnie także bardzo fajną sprawą jest posiadanie wygodnych mebli ogrodowych. Właśnie dlatego ja postawiłem na meble od https://ogrodolandia.pl/ i oczywiście mogę każdemu je polecić.

    OdpowiedzUsuń