Pracując z grupą najmłodszych przedszkolaków zauważyłam, że nie wszystkie dzieci osiągnęły już umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów. W celu rozwinięcia wśród maluszków tej sprawności, zorganizowałam prostą zabawę z wykorzystaniem kredek polegającą na klasyfikowaniu ich według podanej cechy jakościowej - koloru.
Przedszkolny Artysta |
Ze względu na to, że dzieci różnią się umiejętnościami i temperamentem, podzieliłam je na cztery grupy i w każdej wyłoniłam lidera. Każda grupa otrzymała kubeczek z kredkami do rozdzielenia. Zadaniem lidera było podawanie kredek kolegom z grupy i pytanie o nazwę koloru, jeżeli ktoś miał problem z określeniem koloru kredki, wówczas mógł zwrócić się o pomoc rówieśników.
Przedszkolny Artysta |
Na dywanie rozłożyłam białe kartki, a na każdej z nich po jednej kredce każdego koloru.
Po wspólnym przypomnieniu nazw kolorów grupy rozpoczęły swoją pracę.
Przedszkolny Artysta |
Przedszkolny Artysta |
Przedszkolny Artysta |
Podczas obserwacji tej zabawy dydaktycznej, doszłam do wniosku, że dzieci chętnie
i aktywnie wykonywały polecenia lidera grupy. Nikt sie nie nudził i w tym samym czasie mogły pracować wszystkie grupy bez czekania na swoją kolej. Po skończonym zajęciu łatwo mi było zachęcić osoby z trudnościami w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów do pracy indywidualnej lub
w parach.
K.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz